Archiwum wpisów
Sybskrybuj mój kanał RSS
Sponsorzy i Partnerzy

Podsumowanie maili 2018

Minął 2018 rok. Czas więc podsumować zarobki z naszych Polskich serwisów zarobkowych. W tym roku niestety klikacze odnotowali kolejne. Jest to niestety znów zła wiadomość. Widać, że branża mailingu reklamowego zapadła w głęboki stan wegetacji. Najwyraźniej przedsiębiorcy nadal wolą inwestować w systemy bannerowe typu AdWords lub inne reklamy. Nie zamierzam tym razem spekulować na temat dlaczego tak jest. Jednak wspomnę tylko, że media społecznościowe od wielu lat działają prężnie i pokazały, że nie są tylko chwilową modą, a na stałe weszły do naszego życia codziennego. Może to przez własnie portale społecznościowe ludzie zapomnieli już o skuteczności mailingu reklamowego. Cóż, może któryś z Administratorów systemów przeczyta ten artykuł i zastanowi się nad dywersyfikacją budżetu przeznaczonego na własny marketing, a może i znów przypomni sobie email marketingu.
Po wstępnie, czas więc przyjrzeć się statystykom. W zeszłym roku, firmy wysłały do mnie 3336 maili reklamowych, co daje wynik gorszy w stosunku do roku 2017 aż o 2104 maili! Średnia wartość reklam na szczęście nadal się nie zmieniła i wynosi wciąż 1 grosz za jeden mail. Zatem każdy uczestnik miał szansę zarobienia 33,36 zł. Jest to o ponad 21 zł mniej niż w zeszłym roku. Jak widać branża GPTR nadal odnotowuje straty. Jednak nadal uważam, że jest to okres, w którym należy inwestować, ale w sposób innowacyjny.

Poniżej przedstawiam szczegółowe zestawienie porównawcze najstarszych programów partnerskich w polskim internecie:

Nazwa firmy Ilość maili reklamowych w roku
2017 2018
ImperiumReklamy 427 440
ZielonyMail  702 501
CentrumReklamy 725 370
Świat-Reklam 324 417
eKasa.org brak 115
PulsReklamy 418 474
Złotóweczka 265 121
Zareklamuj 481 2
Click.mail 132 126
2zlote.info 1505 12
BiznesMails.com 59 128
Wizyt.eu 34 14
Dukacik.com 31 76
Ekspon.com 5 47
FortunataPTR.pl 22 37
BOGACZ.info 15 17
ForsaPL.info 159 144
Carmenclick.com 28 53
PolishBux.pl brak  brak
adBiznes.com 45 112
Sejfik.com 63 130
Razem: 5440 3336
Razem zarobek w zł*:
*(przy założeniu, że 1 mail = 1 gr)
54,40 zł 33,36 zł


Z powyższej tabeli możemy wiele sami wywnioskować, jednak dla pewności czy wszystko zostanie właściwie zinterpretowane, chciałbym wszystko jeszcze omówić szczegółowo i zawrzeć trochę ważnych informacji.

Pierwszą firmę, która zdecydowanie przoduje i odkąd pamiętam, zawsze znajdowała się w czołówce najliczniejszych firm mailingowych GPTR, jest ImperiumReklamy.com. W ciągu 2018 roku zmienił się w programie właściciel, czyli program ma teraz nowego administratora, co jak na początek skutkuje niewielką zwyżką w ilości otrzymywanych przez użytkowników maili, to dobrze wróży na początek. Jednak czy nowy Administrator podoła i da sobie radę z prowadzeniem programu? Czas pokaże. Do tej pory administratorem Imperium Reklamy był Wiktor Głowacki(Pamp3rs), właściciel firmy reklamowej Adnox, jednak po 11 latach, program przejął Mateusz Janik, właściciel firmy Arial-Media z Niechlowa(miasteczko między Lesznem, a Głogowem). Wraz z Imperium Reklamy przejął też pozostałe programy mailingowe, które należały do grupy Adnox, czyli: Zielony Mail, Centrum Reklamy, Świat Reklam oraz Puls Reklamy. Jak na razie tylko w 3 z tych programów: Imperium Reklamy, Świat Reklam oraz Puls Reklamy, odnotowano więcej maili niż w roku poprzednim. Jednak jak na początek, to według mnie nie jest to zły wynik.

Od razu widać, że rok 2018 był gorszy od 2017 jednak po raz kolejny przypominam, że nadal bardziej opłacalny niż inwestowanie w lokaty bankowe. Przypominam o artykule na temat porównania biznesu GPTR z lokatami bankowymi.

Co do pozostałych firm mailingowych, to nie zamierzam się tu rozdrabniać na szczegóły. Widać w tabeli od razu, że wiele firm zwiększyło ilość wysyłanych maili nawet o ponad 100%, ale jakie to jest osiągnięcie wysłać w ubiegłym roku 5 maili, a w tym nagle 47? W skali roku jest to na prawdę bardzo niewiele. Cieszę się że te firmy w ogóle jeszcze istnieją w Internecie, a ich hostingi nadal są opłacane przez ich założycieli. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć im jak najlepiej i jak najszybszego wzrostu.

W tym roku niestety nie zmieniła się ilość zaufanych firm mailingowych. Jednak z mojej strony mogę powiedzieć, że też sam w minionym roku za bardzo nie szukałem zbytnio nowych firm z którymi mógłbym współpracować. Przy takich spadkach o jakich pisałem wyżej, brak wiadomości to dobra wiadomość. W zeszłym roku pożegnaliśmy przecież Luckymails.info, która została bez ostrzeżenia odłączona. Do tej pory niestety nic więcej się nie pojawiło pod tym adresem. Jednak w przyszłym roku obiecuję sobie, że nieco bardziej zajmę się biznesem mailingu reklamowego i zacznę mu się przyglądać bardziej od strony administratora, niż zwykłego użytkownika. Mam takie ciche pragnienie, samemu otworzyć taką firmę mailingową. Już nawet powoli w głowie układam sobie pewne plany, jak tchnąć w ten biznes nowe życie i jakie innowacje do niego wprowadzić. Lecz jest to temat na zupełnie inny artykuł. Jeżeli już miałbym się zdecydować, to obiecuję że w pierwszej kolejności napiszę o tym na tym blogu.

Na koniec już tradycyjnie nie pozostaje mi nic innego jak po raz kolejny zachęcić wszystkich do zaglądania na stronę i zapisywania się do programów zamieszczonych w dziale: “Firmy Mailingowe“. Już niedługo pojawią się tam nowe przetestowane przeze mnie pogramy mailingowe! Takie jest przynajmniej nowe moje założenie na ten rok.

Życzę wszystkim wysokich zarobków i szczęśliwego nowego roku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.