Archiwum wpisów
Sybskrybuj mój kanał RSS
Sponsorzy i Partnerzy

Podsumowanie roku 2019 – w końcu wzrosty!

Czas szybko leci, minął rok 2019. Trzeba więc podsumować ubiegły rok pod względem zarobków i wydarzeń, jakie miały miejsce na rynku email marketingu w 2019 roku. Rok 2019 był tym razem dla email marketingu nieco inny, tzn. odrobinę lepszy niż w latach poprzednich! Wreszcie! Po wielu latach spadków, tendencja zaczęła się zmieniać. Można powiedzieć, że rok 2019 zakończył się niewielkim wzrostem, a to oznacza zmianę trendu z spadkowego na rosnący! Oby ten trend utrzymał się przez kolejne najbliższe lata.
Nie ma więc co zwlekać, czas przyjrzeć się bardziej szczegółowym statystykom. W zeszłym roku, firmy wysłały do mnie 3368 maili reklamowych, co daje wynik nieco lepszy w stosunku do roku 2018 o 32 maile. Średnia wartość reklam nadal pozostaje bez zmian i wynosi 1 grosz za jeden mail. Zatem każdy uczestnik miał możliwość zarobienia 33,68 zł, przy założeniu że odbierał tylko maile, które otrzymał na swój adres mailowy. Wszyscy przecież wiemy, że każda firma daje też wiele innych opcji zarobku. Wystarczy tylko zalogować się na swoje konto. Jest to wzrost jedynie o 32 grosze, ale pamiętajmy, że nie jest to strata, tak jak to miało miejsce w latach ubiegłych. Branża GPTR zaczyna się znów odradzać! Moim zdaniem, dużym bodźcem który tutaj zadziałał na polepszenie się sytuacji w branży, są korzystne ustawy wprowadzone przez obecną władzę. Ustawy takie jak różnego rodzaju ulgi dla mikroprzedsiębiorców, jak i Konstytucja Biznesu, która umożliwia m.in prowadzenie działalności nierejestrowanej, co bardzo ułatwia start tym, którzy są ambitni i chcą pracować na własny rachunek. Zauważyłem też, że pojawia się coraz więcej reklam związanych z rynkiem kryptowalut, co moim zdaniem również działa pozytywnie na rynek mailingu reklamowego. Coraz więcej projektów kryptowalutowych szuka taniej reklamy, dzięki której mogą pozyskać nie tylko potencjalnych inwestorów, ale zdobyć licznych fanów do stworzenia silnej społeczności. Kryptowaluty to zysk dla GPTR nie tylko pod względem klienteli, która będzie reklamować się przez GPTR, ale szansa dla właścicieli portali mailingowych na wprowadzenie nieco więcej innowacji w prowadzeniu biznesu, co będzie dążyć do dalszej ewolucji tego biznesu. To jest oczywiście moja własna opinia, ale moim zdaniem bardzo prawdopodobna. Czas pokaże…

Wróćmy jednak z powrotem na ziemię i przejdźmy teraz do omawiania szczegółowych statystyk wysłanych maili w roku 2019 w porównaniu do roku 2018:

Nazwa firmy Ilość maili reklamowych w roku
2018 2019
ImperiumReklamy 440 370
ZielonyMail  501 438
CentrumReklamy 370 371
Świat-Reklam 417 356
eKasa.org 115 266
PulsReklamy 474 370
Złotóweczka 121 201
Zareklamuj 2 brak
Click.mail 126 280
2zlote.info 12 4
BiznesMails.com 128 191
Wizyt.eu 14 brak
Dukacik.com 76 32
Ekspon.com 47 brak
FortunataPTR.pl 37 1
BOGACZ.info 17 16
ForsaPL.info 144 79
Carmenclick.com 53 brak
PolishBux.pl brak brak
adBiznes.com 112 209
Sejfik.com 130 184
Razem: 3336 3368
Razem zarobek w zł*:
*(przy założeniu, że 1 mail = 1 gr)
33,36 zł 33,68 zł

W tabeli na zielono zaznaczyłem znaczne zrosty ilość otrzymanych przeze mnie maili, tak aby było widać wyraźniej której firmie powodziło się lepiej niż w roku 2018. Wyraźny wzrost można zaobserwować aż w 6 firmach mailingowych! Co wg mnie jest bardzo dobrym znakiem na wzrosty w roku 2020. Jednak nie wszystkim powodziło się tak dobrze. Niektórzy nawet zakończyli swoją działalność bez pożegnania się z swoimi użytkownikami. To bardzo zły zwyczaj, który niszczy tylko branżę i sprawia, że ludzie czują większą niechęć i brak zaufania do firm mailingowych. No cóż, branża nigdy nie była idealna i nie brakowało w niej oszustów. Na szczęście zmienia się to na lepsze.

Przejdźmy do dalszej części omawiania. Martwi mnie, że firmy z gruby Adnox odnotowały stratę, zawsze była to grupa najbardziej zaufana w sieci i wysyłała najwięcej reklam do swoich użytkowników, posiadali też zawsze największą bazę aktywnych użytkowników, a mimo to w 2019 roku odnotowali stratę w ilości reklamodawców. Może już czas na przemieszanie na rynku i zmianę lidera w stawce? Kto wie…

Natomiast 2zlote.info nie popisało się w tym roku niczym, nadal na ich stronie niewiele się dzieje, a maili reklamowych, chodź wydaje się to niemożliwe, jest jeszcze mniej niż w roku ubiegłym. Czyżby firma niedługo planowała zakończyć swoją działalność? Miejmy nadzieję, że nie. Wysłali zaledwie 4 maile reklamowe, reszta to maile PTP, których nie liczyłem, ponieważ są to maile wysyłane regularnie do wszystkich użytkowników w celu utrzymania stałej liczby odwiedzin na stronach reklamodawców. Kolejną złą wiadomością jest Wizyt.eu, któremu niestety jak widać nie udało się przebić i uległ konkurencji. W roku 2018 wysłali zaledwie 14 maili, natomiast w 2019 nie otrzymałem od nich już żadnego maila. Strona została zdjęta z sieci bez żadnego ostrzeżenia z strony administratora. Domena natomiast albo wygasła, albo została sprzedana innemu właścicielowi. Pod adresem znajduje się teraz katalog stron internetowych. Widać, że domena została częścią czyjegoś zaplecza SEO. Podobny los podzielił Ekspon.com, który podobnie jak Wizyt, nie wysłał do mnie żadnego maila, a domena przestała działać. Szkoda, że takie strony upadają bez ostrzeżenia. Licencja na Cash Crusader’a kosztuje przecież nie małe pieniądze. Koszt zakupu już nigdy nie zwróci się kupującemu, a mógł on spróbować sprzedać cały serwis, choćby za połowę wartości całego skryptu, dzięki temu odzyskałby on chociaż część zainwestowanych w przedsięwzięcie pieniędzy. Chętnie sam rozważyłbym zakup takiej licencji po promocyjnej cenie, nawet jeżeli program był zadłużony.

Przejdźmy dalej, do programu FortunataPTR. Program ten odnotował w moich statystykach spadek, widać że Administrator przyjął taką samą strategię jak w przypadku 2złote.info. Od Fortunaty otrzymałem zaledwie jednego maila. Reszta to maile PTP, których tak jak i w poprzednim przypadku, nie liczę. Bogacz działa po staremu. Nadal nie widać jakiegokolwiek wzrostu. Ilość wysłanych maili bardzo mizerna. Widać, że program wpadł w fazę wegetacji tkwi w niej do tej pory. Jednak pomimo mizernej egzystencji można z całą pewnością powiedzieć, że nie odnotowali spadków, a to można odczytać jako “ciszę przed burzą”, tzn. że mogą jeszcze wystrzelić i pokazać co potrafią.

Duże spadki jeżeli chodzi o ForsaPL.info, ten program zapowiadał się wg mnie bardzo obiecująco. Jednak bardzo mnie rozczarował w 2019 roku. Ilość maili jaką od nich otrzymałem spadła prawie od połowę! Co oznacza, że program wpadł w kłopoty finansowe, albo Administrator przestał poświęcać mu tyle czasu co dotychczas. Wg mnie Administrator powinien położyć większy nacisk na zdobycie większej ilości reklamodawców. W ten sposób jest w stanie wzbić się na wyżyny, a nawet wejść do czołówki polskich programów mailingowych.

Następny ciekawy wniosek możemy wysnuć na temat programuj PolishBux. Jakiś czas temu zmienili szatę graficzną na o wiele lepszą od poprzedniej. Jednak w dalszym ciągu nie przekłada się to na ilość reklam. Właściwie to nie przekłada się to w ogóle na jakiekolwiek zarobki. Przez 2 ostatnie lata nie dotarł do mnie ani jeden mail reklamowy. Sam nie byłem w stanie w to uwierzyć. Zalogowałem się więc na swoje konto w programie i sprawdziłem skrzynkę pocztową na stronie. Tam też nie było ani jednego maila. Zatem jest to kolejny program, który zapadł długi sen i nie wiadomo kiedy się obudzi… Podobnie zresztą jest z Carmenclick. W 2018 wysłali nieco ponad 50 maili, a w 2019 nie otrzymałem praktycznie ani jednej reklamy. Smutno się patrzy na te strony, mogłyby zarabiać, a tylko odstraszają potencjalnych klikaczy.

Na koniec chciałbym się skupić na dobrych wiadomościach, a jest ich trochę. AdBiznes odnotował zwyżkę swoich reklam o prawie 50%! W 2019 roku otrzymałem od nich aż 2019 reklam, co oznacza że bardzo się rozwinęli od roku poprzedniego. Nic tylko pogratulować i życzyć dalszych sukcesów. Kolejnej firmie, której można by pogratulować, to Sejfik. Jest to firma, której od zawsze bardzo kibicowałem i zawsze bacznie się przyglądałem. Widać, że Admin jest bardzo zaangażowany w to co robi i ciągle stara się ulepszać swój program mailingowy. Chciałbym zaznaczyć tutaj, że Sejfik jako pierwszy umożliwiał swoim użytkownikom zarabianie, poprzez kopanie kryptowalut, co od samego początku wg mnie cieszyło się bardzo dużą popularnością. Niestety obecnie większość stron które oferowały właśnie usługę kopania kryptowalut przez stronę WWW, zostało zamknięte poprzez liczne naruszenia i łamanie zasad, co w rezultacie doprowadziło do zamknięcia takich serwisów jak CoinHive czy CryptoLoot z których m.in korzystał właśnie Sejfik. Sądziłem, że wpłynie to bardzo na działanie Sejfika, ale jak widać nie powstrzymało to wzrostu zysków tego serwisu. Kolejnymi firmami, które mogą się pochwalić wzrostami nie gorszymi niż Sejfik, to: eKasa.org, Złotóweczka, Click.mail, BiznesMails.com. Te firmy spowodowały to, że statystyki poszybowały w górę, dając wzrost zysków. Niewielkie, ale wzrosty. Oby hossa dla nich trwała jak najdłużej. W końcu im większy ich zarobek, tym większy mój zarobek!

Na koniec chciałem jeszcze dodać kilka ogólnych podsumowań. Pomimo iż widać, że rynek GPTR odnotował nieznaczny wzrost, to ilość firma mailingowych zmniejszyła się. Nie udało mi się znaleźć żadnych nowych firm mailingowych, a to oznacza że nie ma obecnie zainteresowania na otwieranie nowych firm mailingowych. Czyżby to oznaczało, że branża przestała się rozwijać? A firmy które pozostały to tylko dinozaury, które z roku na rok będą coraz bardziej ginąć na rzecz nowych kanałów reklamowych? Moim zdaniem w GPTR jest jeszcze duży potencjał, który można w inteligentny sposób wykorzystać. Jednak z tym pytaniem zostawiam Was i życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku oraz wysokich, wysokich zarobków!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.