Archiwum wpisów
Sybskrybuj mój kanał RSS
Sponsorzy i Partnerzy

Podsumowanie 2024 roku – GPTR w Polsce praktycznie już nie istnieje…

Jak co roku pora na podsumowanie starego roku, tym razem 2024. Rok 2025 jak każdy poprzedni powitał nas kolejną zapowiedzią podwyżek. Gospodarka próbuje przetrwać konflikt na wschodzie, co skutkuję wyższą pensją minimalną, ale niestety jeszcze wyższymi cenami w sklepach. Na szczęście, póki co chociaż kryptowaluty i złoto trzymają się wysoko. W tym roku nie zamierzam pisać o dużych wzrostach zarobków w 2024, gdyż prawie ich nie było w branży GPTR. Mimo to osiągnąłem niewielki wzrost, pomimo mniejszej ilości maili, jakie otrzymałem w ciągu roku 2024.

Temat sztucznej inteligencji nieco ucichł, jednak ta technologia wciąż bardzo szybko się rozwija. Mimo to nie osobiście jako freelancer Copywriter i SEO-wiec nie odczułem z tego powodu wzrostów czy też spadków co do ilości zleceń. Uważam, że branża marketingu internetowego przeżywa kryzys, a reklamodawcy coraz częściej szukają pojedynczych, tanich usług internetowych, aniżeli kompleksowej obsługi SEO, jaką zapewniają agencje. Zauważyłem, że reklamodawcy bardziej szukają modelu rozliczenia na podstawie prowizji od konkretnej sprzedaży niż stałego, comiesięcznego rozliczenia abonamentowego. Wcale się im nie dziwię. Też mi odpowiada taki model rozliczeń. Póki rząd nie przygląda się zanadto afiliacji, to uważam, że powinniśmy z niej czerpać, ile tylko się da. Na tym właśnie w tym roku zamierzam się skupić najbardziej. To tyle na wstępnie. Nie zwlekając dłużej, zapraszam do szczegółowego podsumowania…

Szczegółowa statystyka wysłanych maili reklamowych:

Nazwa firmy Ilość maili reklamowych w roku
2023 2024
ImperiumReklamy 193 197
ZielonyMail  244 63
CentrumReklamy 43 brak
Świat-Reklam 183 215
PulsReklamy 73 brak
eKasa.org brak brak
Sejfik.com 243 87
CashIsBack.pl*
*(w tym przypadku, średnia wartość maila wynosi aż 5 gr!)
800 1000
Razem: 1779 1562
Razem zarobek w zł*:
*(przy założeniu, że 1 mail = 1 gr)
49,79 zł 55,62 zł

Z tego co udało mi się odnotować przez cały 2024 rok, to 1562 maile otrzymane przez cały rok, co jest kolejnym spadkiem o 217 wiadomości w stosunku do roku 2023. Jest to dokładnie spadek o 12,20%. Mimo to odnotowałem wzrost dochodów, a to tylko dlatego, że firma CashIsBack.pl wciąż się rozkręca i nie obniża stawek dla swoich partnerów. Od tej właśnie firmy otrzymałem w zeszłym roku o 200 maili więcej niż w roku 2023. Dzięki temu mój zysk zwiększył się o skromne 5,83 zł, co nie jest żadną konkretną kwotą, ale daje mi to do zrozumienia, że warto zainwestować swój czas w promocję tej firmy reklamowej w celu pozyskania większej ilości poleconych.

W minionym roku na szczęście nie musiałem doświadczać żadnych bankructw czy likwidacji kolejnych firm, których na rynku obecnie jest już tylko kilka. Jednak też nie natknąłem się na żadną inną, nową obiecującą firmę. Najwidoczniej młode pokolenie nie jest zainteresowane uczestnictwem w tego typu przedsięwzięciach, albo po prostu są to dla nich zbyt małe pieniądze, w stosunku do tego ile można zarobić na tworzeniu contentu na YouTube’a, TickTock’a czy też innych portali społecznościowych. Wcale im się nie dziwię. Już od bardzo dawna uważam, że biznes GPTR wymaga odświeżenia i unowocześnienia. Dlatego jak tylko w końcu zyskam kapitał, a tym samym czas na realizację swoich projektów, to z chęcią przedstawię własną wizję zarobku w tej branży, a wtedy liczę, że uda mi się odczarować branżę i wznieść ją na zupełnie nowy, współczesny poziom.

To, co jeszcze się rzuca w oczy to gwałtowny spadek ilości maili z  programu ZielonyMail. W przypadku tej firmy spadek jest bardzo drastyczny. Na ponad 240 maili w 2023 roku, w 2024 roku otrzymałem zaledwie 63 reklamy. Podobnie sytuacja ma się w przypadku Sejfika, który jak widzę, w ogóle się poddał i chyba w dalszym ciągu nie znalazł nowego właściciela. Mimo to widać, że strona ma swoich wiernych, wieloletnich użytkowników, ponieważ oferty aukcyjne wciąż są zamieszczane, a i reklamy z czasem się zmieniają, więc co jakiś czas trafia się jakiś Reklamodawca.

Jeżeli chodzi o całą grupę Arial-Media, to żadnych nowych komunikatów nie otrzymałem przez cały 2024 rok. PulsReklamy oraz CentrumReklamy nie wysłało do mnie w ciągu roku żadnej wiadomości, a w 2023 roku wysłali do mnie nieco poniżej 100 maili w ciągu całego roku 2023. Natomiast jeżeli chodzi o ImperiumReklamy oraz Świat-Reklam, to ilość maili w 2024 roku jest bardzo zbliżona do tej z poprzedniego, zatem tam bez zmian.

Więcej nie jestem w stanie “wywróżyć” z tych statystyk, ale sami widzicie, że nie jest to potrzebne. Wszelkie dane znajdują się w tabeli. Pozostaje mi, co najwyżej oszacować co nas czeka w 2025 roku. Jednak moim zdaniem nic ciekawego. Nie zapowiada się na to, aby miała powstać jakaś nowa rewolucyjna firma marketingowa, która zrewolucjonizuje marketing oraz zwiększy przychody partnerów. Jednak aj nie jestem wyrocznią i mogę się mylić i mam nadzieję, że się mylę. Ucieszyłoby mnie to niezmiernie.

Tymczasem nie pozostaje mi nic innego jak tradycyjnie jak co roku złożyć Wam wszystkim serdecznie życzenia z okazji Nowego Roku i owocnych zarobków w obecnym roku 2025. Oby zyski z GPTR były wyższe od tych z roku ubiegłego i zwiększały się z miesiąca na miesiąc.

Jeszcze raz Szczęśliwego Nowego Roku 2025, pozdrawiam i owocnego klikania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.