Jak skutecznie polecać?
Przez jakiś czas zastanawiałem się jak zacząć ten dział i zdecydowałem się w końcu, aby na początek zacząć jednak od drugiej strony. Czyli przedstawić przypadki jak NIE należy polecać innym systemów GPTR. Postanowiłem więc, że pokażę tu kilka BŁĘDNYCH sposobów na pozyskanie poleconego oraz wyjaśnię dlaczego są to złe sposoby. Następnie opiszę sposoby, NIE na to jak zdobyć poleconego, lecz jak zdobyć solidnego, rzetelnego partnera na długi czas.
Podane tu sposoby są jedynie wskazówkami, a nie gotowymi rozwiązaniami, wzorami, które po skopiowaniu będą zawsze działać. Jest to raczej zbiór koncepcji, które sam wykorzystywałem przez cały okres współpracy z systemami partnerskimi i wykorzystuję je do teraz. Myślę, że dla wielu początkujących będą cennymi radami, a dla innych natchnieniem do rozwijania nabytych już umiejętności.
Pierwszym podstawowym błędem jest przekonywanie i powtarzanie wciąż argumentu mówiącego o tym, jak wiele można zarobić. Zupełnie jakbyśmy mieli podjąć się jakiejś genialnej pracy, dzięki której zarobimy ogromne pieniądze już po kilku dniach od rozpoczęcia. Niektóre maile które otrzymywałem brzmiały wręcz tak, jakby obiecywano mi, iż będę zarabiać milion na miesiąc. Jest to kompletna bzdura, gdyż w rzeczywistości nigdy nie będziemy w stanie uzbierać nawet średniej krajowej przez miesiąc. Choćbyśmy nie wiadomo ile się starali i ile poleconych udałoby nam się zdobyć. O tym ile można tak naprawdę zarobić możesz przeczytać w dziale obok, pt.: “Ile Można Zarobić?“. Tam zamieściłem wszystkie wyliczenia i symulacje w kilku arkuszach kalkulacyjnych. Ważne jest, aby mieć świadomość tego ile można zarobić, aby nie inwestować w promocję więcej niż cały biznes jest wart.
Kolejnym błędem, który popełniają chyba wszyscy to podejście do tematu GPTR jak do zwykłej pracy na etacie. To nie jest praca, to jest zajęcie dodatkowe. Myślę, że można to nawet z całą pewnością nazwać “hobby”. Jest to zajęcie, które można porównać do zakładów sportowych, zbierania znaczków(filatelistyki) czy też numizmatyki. Tyle tylko, że w tym wypadku nie musimy prawie wcale inwestować w nasze hobby(oprócz inwestycji spędzonego nad nim czasu oczywiście). Zresztą zależy to od poziomu naszego zaangażowania. Według mnie każdy dobry polecający powinien mieć choćby jakąś swoją własną stronę. Bloga na którym powinien umieszczać swoje dotychczasowe osiągnięcia, pomysły, porady, opinie i przemyślenia odnośnie współpracy z programami partnerskimi. W każdym razie wracając do tematu, systemy GPTR promujemy nie jak pracę na etacie czy też “pracę na akord” lecz jako zajęcie dodatkowe, ale w taki sposób jak nikt inny jeszcze nie promował. Czyli zamiast oferować tak, jak to zwykle bywa: “wynagrodzenie za czytane maili reklamowych“, można by to określić jako “agencję reklamową, która poszukuje odbiorców dla swojej reklamy“, czy też “agencję reklamową która poszukuje partnerów do współpracy w zamian za skromne wynagrodzenie“. Czy nie oznacza to tego samego? Owszem oznacza to samo, a jednak brzmi to inaczej, Takie właśnie ogłoszenie przyciąga naszego potencjalnego partnera. Chodzi o to, aby parafrazować ogłoszenie tak, aby wyróżniało się od większości innych ogłoszeń tego samego typu. Daje nam to znaczną przewagę nad resztą, którzy w kółko powielają ciągle jedno i to samo.
Następnym z kolei nagminnie popełnianym błędem jest SPAM. Proponując komuś zapisanie się do jakiegokolwiek programu partnerskiego, którym jest on kompletnie nie zainteresowany jest totalnym bezsensem i działa wręcz na niekorzyść. Dlatego więc, podczas promowania starajmy się kompletnie odwrócić rolę tak, aby to inni zgłaszali się do nas, niż my mielibyśmy prosić o to kogoś coś. Warto jest też wspomnieć o tym, iż nie tylko on na tym zyska, lecz że jest to obopólna korzyść dla was. W tym celu musimy przemyśleć, gdzie będziemy się ogłaszać oraz do jakiej grupy ludzi powinniśmy wysyłać takie propozycje. Pamiętaj również, że bezprawne wysyłanie wiadomości o treści reklamowej do osób prywatnych, które wcześniej nie wyraziły na to zgody jest karalne. Reguluje to ustawa z 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną i stanowi o tym Artykuł 10 tejże ustawy.
Moim zdaniem promowanie należy rozpocząć w pierwszej kolejności od różnego rodzaju for internetowych na temat zarabiania, najlepiej w takich społecznościach gdzie nikt jeszcze nie wspomniał o naszych programach partnerskich do których zamierzamy pozyskać partnerów.
Kolejnym krokiem powinny być na pewno różnego rodzaju strony na Facebook’u i innych portalach społecznościowych o tematyce zarabiania, finansach czy też bankowości.
Na końcu można również posłużyć się portalami ogłoszeniowymi. W Polskim internecie jest ich według moich osobistych szacunków nieco ponad 250 portali. Jednak ostrzegam, że może to być dość ryzykowne, aczkolwiek w przypadku portali ogłoszeniowych należy sprawdzić czy regulamin danego portalu ogłoszeniowego zezwala na zamieszczenie ogłoszeń i promocji programów partnerskich. Duże portale, takie jak np. Gumtree czy OLX zabraniają zamieszczania tego typu ogłoszeń. Kolejną rzeczą jest to, że nie wszystkie programy partnerskie zezwalają na promowanie ich poprzez portale ogłoszeniowe. Dlatego też zanim zdecydujesz się znaleźć sobie partnera na stronie z ogłoszeniami, dokładnie zapoznaj się z regulaminem programu partnerskiego oraz portalu ogłoszeniowego.
Na koniec polecam jeszcze skorzystać z płatnych Mailing’ów oferowanych między innymi na Allegro, które za bardzo niewiele dają możliwość dotarcia do wielu przyszłych naszych potencjalnych partnerów.
Zachęcam również do dyskusji na forach i czatach tematycznych. Gdyż może zdarzyć się okazja nie tylko do znalezienia solidnego partnera, lecz zyskania cennych wskazówek, nabrania więcej doświadczenia w branży i nie tylko. Kto wie być może znajdziesz tam więcej sposobów na zarobek w sieci.
Poza wszystkimi wymienionymi powyżej sposobami na pozyskanie partnera, namawiam serdecznie do założenia swojej własnej strony/bloga oraz podawania do niego adresu wszędzie tam gdzie jest to tylko możliwe. Własna witryna w sieci wzbudza większe zaufanie wśród internautów i daje większe pole do popisu poprzez możliwość kontaktu i dialogu z naszymi przyszłymi partnerami. Poza tym stronę internetową łatwiej jest wypromować i wypozycjonować w internecie niż zwykłe ogłoszenie, wielokrotnie zamieszczane na wielu portalach. Pamiętaj! Aby zdobyć partnera musisz wykazać się profesjonalizmem w swojej branży. To ty będziesz mentorem dla swojego przyszłego partnera. W Twoim słowniku nigdy nie powinny znajdować się słowa: “nie wiem”, “nie mam pojęcia”, itp.
Mam nadzieję, że tym artykułem natchnąłem wielu początkujących “klikaczy” i zachęciłem do działania oraz “wzięcia losu w swoje ręce”. Z pewnością jest jeszcze bardzo wiele innych sposobów na promocję programów GPTR o których nawet nie wspomniałem. Z czasem będę starał się je tu publikować w kategorii “porady”, jednak uważam, że jak na początek tyle musi wystarczyć.
Na sam koniec zapraszam serdecznie do dyskusji i zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy lub lub pod bezpośrednio poprzez mój adres mailowy podany na stronie.