Archiwum wpisów
Sybskrybuj mój kanał RSS
Sponsorzy i Partnerzy

Podsumowanie roku 2020 – koronakryzys!

Nareszcie koniec 2020. Jeszcze nigdy nie cieszyłem się tak bardzo na to, by pożegnać zeszły rok. Wszyscy pewnie się domyślają dlaczego. CoViD nie tylko zabił ogromną ilość osób na całym świecie, ale przede wszystkim znacznie osłabił gospodarkę. Wpędzając ją w kolejny kryzys. Jednak wybuch pandemii, był moim zdaniem, tylko zapalnikiem do tego, co miało nastąpić już dawno temu. Średnio co 10 lat przypada kryzys w gospodarce, ostatni kryzys mieliśmy po bankructwie banku Lehman Brothers w 2008 roku, które z kolei było zapalnikiem do kryzysu w gospodarce. Tak więc skutki pandemii w gospodarce dopiero odczujemy już w najbliższych latach. Niestety w branży GPTR też nie najlepiej i mimo, że w zeszłym roku wszystko wydawało się zmierzać ku lepszemu i wreszcie odnotowałem lekkie wzrosty w zarobkach z programów GPT, to w tym minionym roku z pewnością mogę powiedzieć, że nastąpiła konsolidacja rynku. Co było do przewidzenia, ale nie było pewnie, ponieważ w wyniku globalnego lockdown’u, to właśnie branża usług IT zyskała najwięcej. Niestety wiele firm po prostu znikło z rynku, nawet nie zapowiadając tego. Od tak, z dnia na dzień z Internetu znikły domeny oraz ślad jakikolwiek zaginął po wielu firmach.

Przyjrzyjmy się temu jednak bardziej szczegółowo:

Nazwa firmy Ilość maili reklamowych w roku
2019 2019
ImperiumReklamy 370 592
ZielonyMail  438 706
CentrumReklamy 371 463
Świat-Reklam 356 876
PulsReklamy 370 1030
eKasa.org 266 130
Złotóweczka 201 55
Click.mail 280 59
2zlote.info 4 25
BiznesMails.com 191 59
Dukacik.com 32 brak
FortunataPTR.pl 1 33
BOGACZ.info 16 12
ForsaPL.info 79 9
adBiznes.com 209 110
Sejfik.com 184 251
Razem: 3368 4410
Razem zarobek w zł*:
*(przy założeniu, że 1 mail = 1 gr)
33,68 zł 44,10 zł


Przeanalizujemy teraz te dane. Pierwsze 5 firm to grupa Arial-Media, prowadzona przez Mateusza Janika. Arial-Media to obecnie najpewniejsza marka w branży reklamy mailingowej GPTR. Są wypłacalni, idzie im raz lepiej, raz gorzej jednak mimo wzlotów i upadków to trzymają się na rynku niezmiennie już od bardzo wielu lat. W tym minionym roku odnotowali oni bardzo duże wzrosty, które nie są rekordowe w porównaniu dok poprzednich lat, ale nigdy nie zdarzyło się tak, aby prawie każda z ich firma odnotowała wzrost ilości maili w ciągu roku. Zwykle były to wzrosty u jednej czy dwóch firmach, a w tym przypadku każda z firm wysłała przynajmniej o ponad 100 maili reklamowych. W przypadku Puls’u Reklamy, programu mailingowego, który posiada najwięcej aktywnych użytkowników jest to wzrost nawet o prawie 200%! Co jest wynikiem wręcz absurdalnym i gratuluję właścicielowi tak doskonałego wyniku! Tak dobre wyniki całej firmy reklamowej pokazują, że osoba zarządzająca tymi programami robi to z pasją i ma talent do tego. Nie gorzej jest też w przypadku Sejfik’a, który cieszy się równie dobrą reputacją co grupa Arial-Media. W ich przypadku odnotowałem wzrost wysyłanych maili o 67 sztuk, czyli około 6,7 zł, co też jest dobrym wynikiem. Dzięki dobrym wynikom tych obu firm, a sumie 6 mogłem w minionym roku, pomimo kryzysu odnotować wzrost moich zarobków o 10,42 zł.

Niestety są też i gorsze strony zeszłorocznego bilansu. Firmy: 2złote.info oraz FortunataPTR, które moim zdaniem zapowiadały się dobrze, przez cały rok wysyłały do mnie tylko maile PTP, czyli maile promujące strony użytkowników polecających, po czym obie strony przestały istnieć, mniej więcej w pierwszej połowie Maja. Nie wiadomo co się z nimi stało, po prostu domeny nie zostały przedłużone u usługodawców i zostały przejęte przez boty SPAM’erskie różnych narodowości. Podobny los podzielił Click.mail.pl, który walczył do Sierpnia 2020, wysyłając wciąż maile reklamowe, lecz po 25 sierpnia słuch o firmie ginie bez śladu. Taki sam los spotkał firmę BiznesMails.com, która wysłała do mnie zaledwie 59 maili reklamowych.

Jeszcze gorszy los podzieliły firmy: Zareklamuj.com, Wizyt.eu, ekspon.com oraz Carmenclick.com, które przez ostatnie 2 lata, pomimo istnienie stron w Internecie nie wysłały do mnie żadnego maila, po czy dopiero w tym roku strony na dobre zniknęły z sieci. Miałem cichą nadzieję, że te licencje na skrypt nie zmarnują się i programy znajdą chociaż nowych Administratorów i rozkwitną pod okiem nowych właścicieli, ale tak się niestety nie stało. Dlatego nie uwzględniłem nawet tych firm w rocznym zestawieniu.

Dukacik.com na który też liczyłem, że się odrodzi i zacznie prowadzić swoją działalność, również zaginął i już nigdy więcej się nie pojawił. Nie otrzymałem z tej firmy ani jednego maila przez cały rok.

Ciekawy, aczkolwiek mizerny los spotkał program mailingowy ForsaPL.info, który to aktywował się i zaczął wysyłać maile od połowy listopada przez 2 tygodnie, by na początku Grudnia zakończyć swoja działalność i zniknąć z sieci.

Niestety takie złe losy nie są rzadkością w świecie GPT, jednak są też historie wielu sukcesów jakie możemy zaobserwować choćby w przypadku Sejfik’a. Natomiast statystyki firm z grupy Arial-Media zdają się pokazywać, że jest popyt na mailingi reklamowe, a firmy które zbankrutowały miały szansę wzrosnąć, jeżeli tylko ich właściciele odpowiednio by się przyłożyli do swojej pracy. Teraz wygląda to tak jakby Mateusz Janik oraz Sejfik zagarnęli klientów firm bankrutujących i przekonali ich kupowania usług reklamowych u siebie. No cóż zobaczymy co przyniesie ten rok. Ja jak zawsze patrzę z optymizmem i nadal coraz poważniej zastanawiam się nad założeniem własnej firmy mailingowej. Póki co nadal zbieram fundusze oraz zastanawiam się nad wyborem odpowiedniego oprogramowania do obsługi takiego programu. W tym wypadku niestety ale to że kolejne firmy bankrutują jest dla mnie sprzyjającą wiadomością, gdyż będę miał mniejszą konkurencję gdy już wystartuję.

Na koniec życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i realizacji zaplanowanych na ten rok postanowień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.